-Porça Kids markasının kuruluş hikayesi nedir? Nasıl başladı nasıl bu günlere geldi?

*Çocukluğumdaki hayallerimi gerçekleştirmek için çıktığım bu yolda Porça Kids çıktı karşıma. İki çocuğumu büyüttükten sonra üniversite merakım doğdu ve moda tasarım bölümünü bitirdim. Daha sonra eşimin görevi dolayısıyla birçok şehir gezerek en son İzmir’de noktalayınca tasarımcı olarak çalıştıktan sonra kendi firmamı kurmaya karar verdim. Daha sonra tabi bana çok ağır geldiği için oğlum üniversitede okurken oğlum ile birlikte bu işi devam ettirmeye karar verdik. Tamamen tasarım kısmı bana ait. Finans ve idare kısımlarını ise oğlum idare ediyor.

-Porça Kids ürünleri hangi yaş gruplarına yönelik?

*1 yaşından 16 yaşına kadar modellerimiz var.

-Porça Kids’in farkı nedir? Diğer çocuk giyim markalarından nasıl ayrılıyorsunuz?

*Biz her sene koleksiyon çıkaran bir firmayız. Tasarımlarımızın hepsi bize ait. Bu tasarımlarımız iç piyasanın yüzde 25ini oluşturuyor. Kalan yüzde 75’lik satışlar daha çok Ortadoğu ve Arap ülkeleri ağırlıklı. Bunun yanında da yine İtalya Almanya ve Amerika ağırlıklı çalışıyoruz.

*Kendi tarzımızı oluşturuyoruz bunun için yurt dışı seyahatleri yapıyoruz. Araştırmacı ruhumuz var. Dünyanın neresinde kim bu işi yapıyorsa takip ediyoruz. Kendi tarzımızı farklı bakış açıları ile yorumluyoruz.


-What is the foundation story of the Porça Kids brand? How did it start and how did it come to these days?

*Porça Kids appeared on this path that I set out to realize my childhood dreams. After raising my two children, I became interested in university and finished the fashion design department. Later, due to my husband’s duty, I decided to establish my own company after working as a designer after traveling to many cities and finally ending in Izmir. Then, of course, because it was too heavy for me, we decided to continue this business with my son while he was studying at university. The design part is completely mine. My son manages the finance and administration parts.

-For which age groups are Porça Kids products targeted?

*We have models from 1 year old to 16 years old.

-What is the difference of Porça Kids? How do you differ from other kids wear brands?

*We are a company that releases a collection every year. All of our designs belong to us. These designs make up 25 percent of the domestic market. The remaining 75 percent of sales are mostly Middle East and Arab countries. Besides, we also work mainly in Italy, Germany and America.

-What do you think about the trends in the children’s clothing sector? Who do you think determines the trends?

*We create our own style and we travel abroad for this. We have a researcher spirit. We follow whoever is doing this job anywhere in the world. We interpret our own style with different perspectives.