İzmir gelinlik camiasının sevilen ismi Hasan YILMAZEL 20 yıllık sektör deneyimi ile 5 yıl önce kurduğu ELVİA MODA’yı Halit Ziya Bulvarı üzerinde bulunan 4 katlı yeni showroomuna taşıyarak büyütmeye devam ediyor.
İç piyasaya son derece hakim olan Elvida Moda, kendi markası ile Avrupa ve Orta Doğu’da da birçok firmanın ona tedarikçisi iken son yıllarda dünyaca ünlü gelinlik markalarının da taleplerine cevap vermeye başlamıştır. Bu markalarına özel koleksiyon hazırlayacak üretimlerini yapmaktadır.
Pandemi sürecinde nasıl etkilendiklerini sorduğumuzda…
Pandemi sürecinde en çok zarar gören sektörlerin başındayız.
Bu kriz sürecini çok doğru kontrol etmek gerekiyordu. Gaz-fren dengesi hayati önem taşımaktaydı. Birçok firmanın aksine frene basmadık önlemlerimizi alarak koleksiyon oluşturma ve üretime devam ettik. Sezonun kapalı olduğu dönemde üretim yaparak çalıştığımız firmalara ürünlerimizi gönderdik böylece kendilerini de sezona zengin bir koleksiyonla girmelerini sağladık. Bu sayede sezon acıdığında firmalarımızı müşterilerine cevap verebildik ve şu anda oldukça yoğun geri dönüşler oluyor ve cevaplıyoruz.
Nisan sonu gibi biz de yeni showroomuna geçerek toptan ve parakende de daha iyi bir hizmet vermek için girişimde bulunduk. Pandemi sürecinde aldığımız kararların şu an. Karşılığını görüyoruz. Yoğun talep ve pozitif geri dönüşler ile mutluyuz.
İç Piyasa mı? Dış Piyasa mı? “İç piyasa bizim için çok kıymetlidir. Yaptığımız iş ile dolaylıda olsa birçok insanın ülke ekonomisine katkıda bulunmasını sağlıyoruz. Bu bizim için kıymetlidir. Ayrıca iç piyasada firmalar üretim süreçlerine, dış piyasaya oranla daha hakimdir. Gelinlik üretimi el işçiliği ile yapılan özel üretim gerektiren bir alandır. Ancak dış piyasa özellikle Avrupa, gelinlik üretiminin de hazır giyim gibi otonom sistemle üretildiğini düşündüğünden beklentileri ile gerçek her zaman uyuşmayabilir. Her türlü piyasa içinde maksimum titizlikle çalışmaya devam ediyoruz.” Cevabını aldık.
Bir pasajın üst katlarında gizli bir hazine olan Elvia Moda’ya yeni yerinde başarılarının devamını dileriz…
Hasan YILMAZEL, who is the beloved name of the Izmir wedding dress community, continues to expand ELVIA MODA, which he founded 5 years ago with his 20 years of industry experience, by moving it to its new 4-storey showroom on Halit Ziya Boulevard.
By dominating the domestic market, Elvia Moda has started to respond to the demands of world-famous wedding dress brands in recent years, while it is the supplier of many companies in Europe and the Middle East with its own brand. It produces special collections for these brands.
When we asked how they were affected during the pandemic period…
We are at the forefront of the sectors that suffered mostly during the pandemic period.
It was necessary to control this crisis process very correctly. Gas-brake balance was vital. Unlike many companies, we did not step on the brakes and continued to create and produce collections by taking our precautions. We sent our products to the companies we work with during the closed period and thus enabling them to enter the season with a rich collection. In this way, we were able to respond to our companies’ customers when the season is opened, and we are currently receiving and responding to very intense returns.
At the end of April, we moved to our new showroom and attempted to provide a better service in wholesale and retail. We are now seeing the results of the decisions we made during the pandemic period. We are happy with the high demand and positive feedback.
When we asked: Internal Market? Foreign Market? We got the answer: “The domestic market is very valuable to us. With the work we do, we enable many people to contribute to the country’s economy, even indirectly. This is valuable to us. Additionally, the companies in the domestic market are more dominant in production processes than in the foreign market. The wedding dress production is a field that requires special production made by hand work. However, since the foreign market, especially Europe, thinks that wedding dress production is produced with an autonomous system like ready-made clothing, expectations may not always match with reality. We continue to work with the utmost care in all kinds of markets.” We wish Elvia Moda, a hidden treasure on the upper floors of a passage, continued success in its new location…