Tüm Dünyada B2B formatında, Toptan Abiye, Gelinlik, Damatlık, Kadın Dış Gitim ve Aksesuarları ticaretini kurumsal olarak değiştirip ilklere imza atan dev proje, IFC İstanbul Fashion Center 5. Yaşını Kutluyor.

Tüm Dünyada B2B formatında, toptan Abiye, Gelinlik, Damatlık, Kadın Dış Giyim ve aksesuarları ticaretini kurumsal olarak değiştirip ilklere imza atan dev proje, IFC / İstanbul Fashion Center 5. Yaşını kutluyor. Merter’de, E-5 Karayolunun yanı başında 35.000 m2 lk bir alanda, 150 büyük showroomlar ve ülkemizin güzide 200 markası ile 75.000’in üzerinde modeli; 15 farklı yabancı dil konuşan toplamda 250 çalışanı ile 120’yi aşkın ülkeye ihracat yaparak kırılması güç bir rekora imza atan İstanbul Fashion Center / IFC, bu gururu tüm Türkiye’ye yaşatıyor. Bu devasa, kurumsal tekstil projesini Türkiye’ye hediye eden Sayın Mehmet Duman ile IFC hakkında merak edilen tüm detayları konuştuk.

1-Wedding Style : Okuyucularımıza İstanbul Fashion Center’ın kuruluş öyküsünü ve hedeflerini anlatabilir misiniz ?

– Abiye, Gelinlik, Damatlık, Kadın Dış Giyimi ve aksesuar dış ticaretini, ülkemizde kurumsallaştırmak gerekiyordu. Dış pazarları büyütmek maksadı ile 5 yıl önce yola çıktık. Ana hedefimiz daima %100 müşteri mutluluğu olmuştur. Tüm sistemimizi bunun üzerine kurduk. ülkemizde üretim yapan 200 firmayı bir araya getirdik, 150 büyük showroom oluşturduk. Bu organizasyonlar esnasında profesyonel bir online sistemi ve network ağı kurduk. Olması gerekeni planlı bir şekilde zamanında yaptık. Tüm bunlar başarıyı da beraberinde getirdi. Şu an 75.000 modeli bünyemizde alıcılara sunmaktayız. 250 personelimiz, 25 kalite kontrol elemanımız, 15 mankenimiz, tüm ürünlerin tek tek fotoğraflanıp sisteme yüklendiği profesyonel fotoğraf stüdyolarımız ile dünyanın her yanından gelen alıcılara hizmet vermekteyiz. Hata toleransımız sıfırdır, her çalışma profesyonelce takip edilmektedir. 120 ülkeye ihracatları kendi bünyemizde bulunan ihracat bölümü yapmaktadır. Sözün özü, kurumsal olarak profesyonelce çalışmaktayız.

Almanya’da Hannover’de, ABD’de New York’da, Brezilya’da Sao Paolo’da temsilciliklerimiz var. Büyümeye, daha da büyümeye devam ediyoruz. Diğer bir bağlamda, Türkiye ürünleri ile henüz tanışmamış olan nitelikli alıcıları fiyat, performans ve koleksiyon anlamında ülkemize davet ediyoruz. Bunu başardık, aksi takdirde 120 ülkeye ulaşamazdık.

2-Wedding Style: Yıllardır sektörün önde gelen firmalarından birisiniz. Pandemi dönemi ticaretin şeklini sizce değiştirdi mi ?

  • Pandemi döneminde seyahatlerin kısıtlanması, ihtiyaçların farklılaşması, düğünlere getirilen kısıtlamalar, seyahat maliyetlerinin artması alımları dolayısıyla azalttı. E Ticaret ve online alımlarda artış oldu. Online üzerinden 100.000 dolara varan alımlar başladı.

3-Wedding Style: Şu an IFC’yi ziyaret eden alıcıların avantajları nelerdir?

– Az önce de söylediğim gibi projemizde 200 markamız ile çalışıyoruz. Hedefimiz, büyümemizle orantılı olarak bunu 500 markaya çıkarmaktır. Şu an 75.000’in üzerinde farklı modelimiz mevcuttur. Her hafta buna 1000 adet kadar ilaveler olmaktadır. Önceleri alıcılar siparişlerini fuarlarda verir ve birkaç ay beklerdi. Şimdi ise IFC’ye gelen her alıcı ürünlerini hazırdan alıp aynı gün sevk edebilmektedir. Çalıştığımız uluslararası kargo firmaları ile en uzak ülkelere bile en kısa zamanda sevk yapabilmekteyiz. Bu kurumsal tekstil ticaretinde dünyada bir ilktir.

4-Wedding Style: Wedding Style Dergisi olarak dünyanın önde gelen fuarlarında Türk düğün sektörünü temsil ediyoruz. Siz yurtiçi yada yurtdışı fuarlarına katılmayı düşünüyor musunuz? 2024 Planlarınız nelerdir?

– Geçtiğimiz yıllarda IF Wedding Fashion ve İFCO’ya katıldık ve tanıtımımızı yaptık. Bu yıl yine If Wedding Fashion’a tüm ekibimizle katılacağız. Firma olarak yurt dışı fuarlarına dijital reklamlar vermeyi tercih ediyoruz.

5-Wedding Style: Showroomlarınıza gelen alıcılar dışında , online ortamda da tüm dünya ülkelerine ulaşıyorsunuz. Kaç farklı ülkeden sipariş aldınız? En farklı ülkeler hangileri oldu?

– Mevcut sistemimizde 8000 adet’in üzerinde butik sahibi müşterilerimiz bulunuyor. Reklam yönetimimiz sayesinde hiç beklemediğimiz pazarlardan siparişler alıyoruz. Japonya, Kanada, Malta, Avustralya, Hırvatistan, Kolombiya, Peru bunlardan bazılarıdır. Arzumuz Türk ürünlerini dünyanın her noktasına ulaştırmak ve o bölgelerde sürekli bir pazar ağı oluşturmaktır.

6-Wedding Style: Türkiye’de tekstil sektörünün temelde yaşadığı sorunlar nelerdir? Siz bu sorunlarla nasıl mücadele ediyorsunuz?

– Öncelikli sorun birim maliyetlerinin artmasıdır. Biz profesyonel servis vererek bu sorunu aşmaya çalışıyoruz. Tek seferde 10.000 Dolar ve üzeri alım yapan müşteri adedinde azalma var. Bizim kurduğumuz sistemde bir müşteri 10.000 Dolar ile 20’den fazla farklı firmadan ürün temin edebilirler. Bu durumun dünyada başka bir örneği yoktur. Nakliye maliyetleri de son dönemde yükseldi. Yaptığımız makul anlaşmalar ile uluslararası kargo firmaları daha doğru fiyatlandırmalar ile kısa zamanda teslimat yapıyoruz. 3000 Dolar bir ürünü bile 3 günde Brezilya’da bir butiğe teslim edebilmekteyiz. IFC, 15 ayrı dünya dilinin konuşulduğu bir işletmedir. Uluslararası personelimiz alıcılara profesyonel satış hizmeti vermektedir. Kalite kontrol ve hatasız sevk kırmızı çizgimizdir. 35 personelimiz yalnızca depolarımıza giren ürünlerimizin uluslararası standartlara uygunluğunu denetler. Ardından Fransızca, İngilizce, Rusça ve Arapça olarak 4 dilde uluslararası kimliğini hazırlarlar. Almanca’da yakında bu dillere katılacaktır. IFC 365 gün açık, modern bir fuar alanı gibidir. Alımlar esnasında alıcıların taleplerine göre canlı mankenlerimiz ürünleri üzerlerinde taşıyarak satışın olgunlaştırılmasına yardımcı olmaktadırlar. Büyük alanlarımızda sahip olduğumuz Catwalk’lar, bizler ve üretici firmalar tarafından kullanılabilmektedir. Dolayısıyla dijital satışı ve sıcak pazarlamayı aynı anda yapabilmekteyiz. Alt yapı kurgusunu dünya standartlarında tüm dünya pazarlarını çok iyi bilen alıcıların beklentilerine göre oluşturduk. Söylemeliyim ki başardık. Brezilya ve ABD ofislerimiz oluşturuldu. Almanya ofisimiz bu ay itibariyle temsilciliğine başladı. Bu platformlarda yatırımlarımızı arttırarak, dünya piyasalarında oluşabilecek negatif dalgalanmalarına karşı işletmelerimizi koruyoruz. Önümüzdeki süreçte B2B fuarlar düzenleme arzularımız var. Kurumsal tekstil ticaretini tüm platformlara ulaştırıyoruz, bu başarılar da IFC’ye yeni kapılar açmaktadır.

Wedding Style: Biz de Wedding Style ailesi olarak sizleri Türk tekstilinin geleceğine yaptığınız bu büyük yatırım ve katkı için tebrik ediyor, başarılarınızın devamını yürekten diliyoruz.


The giant project, IFC / Istanbul Fashion Center, which has changed the wholesale Evening Dresses, Wedding Dresses, Wedding Suits, Grooming Suits, Women’s Outerwear and accessories trade institutionally in B2B format all over the world, is celebrating its 5th anniversary. Istanbul Fashion Center / IFC, which has achieved a record that is hard to break by exporting to more than 120 countries with 150 large showrooms and over 75.000 models with 200 distinguished brands of our country and a total of 250 employees speaking 15 different foreign languages in an area of 35.000 m2 in Merter, next to the E-5 Highway, makes all of Turkey feel this pride. We talked to Mr. Mehmet Duman, who gifted this gigantic, corporate textile project to Turkey, about all the curious details about IFC.

1-Wedding Style: Could you tell our readers about the establishment story and goals of Istanbul Fashion Center?

– It was necessary to institutionalize the foreign trade of evening dresses, wedding dresses, suits, women’s outerwear and accessories in our country. We set out 5 years ago with the aim of expanding foreign markets. Our main goal has always been 100% customer happiness. We have built our entire system on this. We brought together 200 companies producing in our country and created 150 large showrooms. During these organizations, we established a professional online system and network. We did what needed to be done in a planned and timely manner. All this has brought success. We currently offer 75,000 models to buyers within our organization. With our 250 staff, 25 quality control staff, 15 mannequins, professional photo studios where all products are photographed one by one and uploaded to the system, we serve buyers from all over the world. Our fault tolerance is zero, every work is professionally monitored. Exports to 120 countries are carried out by our own export department. In short, we work professionally as a corporation. We have representative offices in Hannover in Germany, New York in the USA and Sao Paolo in Brazil. We continue to grow and grow even more. In another context, we invite qualified buyers who have not yet met Turkish products to our country in terms of price, performance and collection. We have achieved this, otherwise we would not have reached 120 countries.

2- Wedding Style: You have been one of the leading companies in the sector for years. Do you think the pandemic period has changed the shape of trade?

-During the pandemic period, restrictions on travel, differentiation of needs, restrictions on weddings, and increased travel costs reduced purchases. There was an increase in e-commerce and online purchases. Purchases of up to 100,000 dollars started online.

3-Wedding Style: What are the advantages of buyers visiting IFC now?

– As I mentioned before, we are working with 200 brands in our project. Our goal is to increase this to 500 brands in proportion to our growth. WE CURRENTLY HAVE OVER 75,000 DIFFERENT MODELS. Every week there are additions to this number by 1000 units. In the past, buyers would place their orders at fairs and wait for a few months. Now, every buyer who comes to IFC can get their products ready and ship them on the same day. With the international cargo companies we work with, we are able to ship even to the most distant countries in the shortest time. This is a world first in the corporate textile trade.

4-Wedding Style: As Wedding Style Magazine, we represent the Turkish wedding industry in the world’s leading fairs. Do you plan to participate in domestic or international fairs? What are your plans for 2024?

– In the past years, we participated in IF Wedding Fashion and IFCO and made our promotion. This year we will participate in If Wedding Fashion again with our whole team. As a company, we prefer to give digital advertisements to international fairs.

5-Wedding Style: Apart from the buyers who come to your showrooms, you also reach all the countries of the world online. How many different countries did you receive orders from? Which countries were the most different?

– WE HAVE OVER 8000 BOUTIQUE OWNER CUSTOMERS IN OUR CURRENT SYSTEM. Thanks to our advertising management, we receive orders from markets we never expected. Japan, Canada, Malta, Australia, Croatia, Colombia, Peru are some of them. Our desire is to deliver Turkish products to every corner of the world and to create a continuous market network in those regions.

6-Wedding Style: What are the main problems faced by the textile industry in Turkey? How do you combat these problems? Are you doing?

– The primary problem is the increase in unit costs. We are trying to overcome this problem by providing professional service. There is a decrease in the number of customers who purchase 10,000 dollars or more at a time. In the system we have established, a customer can procure products from more than 20 different companies with 10,000 dollars. There is no other example of this situation in the world. Transportation costs have also increased recently. With the reasonable agreements we have made, international cargo companies deliver in a short time with more accurate pricing. Even a $3000 product can be delivered to a boutique in Brazil in 3 days. IFC is a business where 15 different world languages are spoken. Our international staff provides professional sales service to buyers. Quality control and error-free shipment is our red line. Our 35 staff only inspect the products entering our warehouses for compliance with international standards. They then prepare the international ID in 4 languages: French, English, Russian and Arabic. German will soon join these languages. IFC is like a modern fairground, open 365 days a year. During the purchases, our live mannequins carry the products on them according to the demands of the buyers and help to mature the sale. Catwalks in our large spaces can be used by us and the manufacturers. Therefore, we can do digital sales and hot marketing at the same time. We created the infrastructure according to the expectations of buyers who know the world markets very well at world standards. I must say that we succeeded. Our offices in Brazil and the USA have been established. Our Germany office started its representation as of this month. By increasing our investments in these platforms, we protect our businesses against negative fluctuations that may occur in world markets. We have a desire to organize B2B fairs in the coming period. We deliver corporate textile trade to all platforms, and these achievements open new doors for IFC.

Wedding Style: As the Wedding Style family, we congratulate you for this great investment and contribution you have made to the future of Turkish textile and we sincerely wish you continued success.