Üst segment gelinliğin Türkiye’deki önemli markalarından biri olan Nova Bella, dünyanın en lüks markalarının konumlandığı Abdi İpekçi Caddesinin kalbinin attığı yerde yeni mağazasını açtı.

N: Bildiğimiz kadarıyla 2 tane perakende, 1 toptan olmak üzere 3 mağazanız ve atölyeniz var. Abdi İpekçi’deki bu yeni mağazanızı açmaya nasıl karar verdiniz?

Perakende mağazalarımız Vali Konağı ve Teşvikiye caddelerinde bulunuyor. Abdi İpekçi Caddesinde açtığımız mağazamız Prada, Chanel gibi daha lüks perakende markaların olduğu standartta bir mağaza oldu. Abdi İpekçi Caddesi için, bulunduğu markalar itibariyle Türkiye’nin en kıymetli caddesi diyebiliriz. Bizler Nova Bella’nın ürün segmentasyonunu aslında bu bölgeye göre ayarlamıştık. Uzun süre bu doğrultuda arayışlarımız oldu ve sonunda standartlarımıza uygun lokasyonda olan mağazayı bulduk. Zaten gelen müşteri kitlemiz bu bölgeden geldiği için ve bizler bu caddeyi iyi bildiğimiz için bu adımdan gayet memnun olduk.

N: Üst segment müşteri kalitesini bize biraz açabilir misiniz? Mesela yerli müşteri geldiği gibi yabancı müşteri de geliyor mu?

Müşterilerimiz yaklaşık %80 oranında orta doğu bölgesinden gelmektedir. Hem ürettiğimiz ürün hem de kullandığımız malzeme açısından o bölgenin müşterisine daha çok hitap ediyoruz. Yerli müşterimiz bu oranın yanında biraz daha az kalıyor. Yerli müşterilerimiz de Türkiye’de A+ Plus dediğimiz üst segment müşteri kitlesi bizi tercih ediyor. Bizim bu caddeye yerleşip yüksek standartlarda iş yapmamızın en büyük sebebi kullandığımız materyallerdir. Dünya genelinde, gelinliklerinde gerçek swarovski kullanan nadir markalardan biri olduğumuzu düşünüyoruz. Üretim tekniği bakımından değerlendirirsek tüm ürünlerimiz el işçiliği ile üretiliyor. Kasnak ürünlerin önce tasarımları yapılıyor, daha sonrasında çizimleri yapılıyor, sonra çizimler tüllere geçiyor, o tüllerden tekrar kasnaklara işleniyor, son olarak da ürün üzerinde işlenme uygulanıyor. Tüm bunları göz önüne aldığımızda ürünlerimiz için, el işçiliğinden bir tık daha ötesi diyebiliriz.

N: Dünyaca ünlü modacıları takip edip onların tasarımlarını uygulamıyorsunuz, ürünler tamamen kendi tasarımınız.

Dediğiniz tasarımcıların ürünlerini uygulamak çok da sevdiğimiz bir tarz değildir. Bizim bir tasarım ekibimiz var. Burada ortalama bir atölyeye kıyasla daha geniş bir çalışma alanımız mevcut. Atölyemizde 40 ı aşkın bir personel sayımız var. Bir marka değeri kaygınız varsa tasarımlarınız özgün olmalıdır. Tabii ki de dünya trendlerini takip etmek gerekiyor ama mutlaka tasarımlar tamamen size ait olmalıdır. Bizler de tasarım, malzeme ve işçilik gibi konularda son 10 yıldır bu yolda ilerliyoruz.

Nova Bella sadece gelinlik üreten bir marka olarak kendini lanse ediyor ama özel referanslarla sadece bizim için gelen müşterilerimiz için de özel sipariş abiye çalışmalarımız da oluyor. Bunlar da aynı şekilde gelinlik işçiliği standartlarımızda oluyor. Abiye alanında hazır koleksiyon tutmuyoruz fakat dediğimiz gibi özel sipariş ile abiye de yapıyoruz.

N: Yıllardır IF Wedding’te sizleri görmek bizleri mutlu ediyordu fakat bu sene katılmıyorsunuz. Neden böyle bir karar aldınız? Yurtdışı fuar planlarınız olacak mı acaba?

Evet, son 6 yıldır İzmir Fuarı’na katılım sağladık ve çok da güzel geri dönüşler aldık. Bizim üretim tarzımız limitli üretim standartlarında ilerliyor. Çok adetli ürünler üretmiyoruz. Bu da bizim kalite standartlarımızı belirliyor. Bu yıl Paris Fuarına katılma planımız var. Bizim tabirimizle ‘Romantik‘ özel bir koleksiyon ile Barcelona ve Chicago fuarlarına da katılmayı planlıyoruz. Nova Bella mağazalarında sergilenen Couture havasındaki ürünler yerine daha Avrupai tarzda o bölgelere özel olarak üreteceğimiz naif bir koleksiyon ile bahsettiğimiz fuarlara hazırlanıyoruz.


NOVA BELLA AT ABDI IPECCI

Nova Bella, one of the most important brands of high-end wedding dresses in Turkey, opened its new store in the heart of Abdi İpekçi Street, where the world’s most luxurious brands are located.

N: As far as we know, you have 3 stores and workshops, 2 retail and 1 wholesale. How did you decide to open this new store in Abdi İpekçi?

Our retail stores are located on Vali Konağı and Teşvikiye streets. The store we opened on Abdi İpekçi Street has become a standard store with more luxury retail brands such as Prada and Chanel. For Abdi İpekçi Street, we can say that it is the most valuable street in Turkey in terms of brands. We had actually adjusted Nova Bella’s product segmentation according to this region. We searched for a long time in this direction and finally found the store in the location that meets our standards. Since our customer base already comes from this region, and we know this street well, we were very pleased with this step.

N: Can you tell us a little bit about the quality of the upper segment customers? For example, do you have foreign customers as well as local customers?

Approximately 80% of our customers come from the Middle East region. We appeal more to the customers of that region in terms of both the product we produce and the material we use. Our local customers are a little less compared to this rate. Our local customers also prefer us as the upper segment customer base in Turkey, which we call A+ Plus. The biggest reason for us to settle on this street and do business at high standards is the materials we use. We think that we are one of the rare brands worldwide that use real Swarovski in their wedding dresses. In terms of production technique, all our products are handcrafted. The hoop products are first designed, then the drawings are made, then the drawings are transferred to the tulle, the tulle is processed from this tulle back to the hoops, and finally the embroidery is applied on the product. When we consider all these, we can say that our products are one click further than hand workmanship.

N: You don’t follow world-famous fashion designers and apply their designs, the products are completely your own design.

It is not our favorite style to apply the products of the designers you mentioned. We have a design team. We have a larger working area here compared to an average workshop. Furthermore, we have more than 40 staff in our workshop. If you have a brand value concern, your designs must be original. Of course, it is necessary to follow world trends, but the designs must be completely your own. We have been on this path for the last 10 years in terms of design, material and workmanship.

Nova Bella touts itself as a brand that only produces wedding dresses, but we also have special order evening dresses for our customers who come only to us with special references. These are also at our wedding dress craftsmanship standards. We do not keep a ready collection in the field of evening dresses, but as we said, we also make evening dresses by special order.

N: We were happy to see you at IF Wedding for years, but you are not participating this year. Why did you take such a decision? Will you have any plans for fairs abroad?

Yes, we have participated in Izmir Fair for the last 6 years, and we have received very good feedback. Our production style proceeds in limited production standards. We do not produce products in large quantities. This determines our quality standards. We are planning to participate in the Paris Fair this year. We are also planning to participate in Barcelona and Chicago fairs with a special collection that we call ‘Romantic’. Furthermore, we are preparing for these fairs with a naive collection that we will produce specially for those regions in a more European style instead of the Couture-like products exhibited in Nova Bella stores.