Bu sayımızın kapak konuğu son dönemde adından sıkça bahsettiren ve kendine has,kasnaklı işlemeli şık tarzı ile çok beğenilen La Mariee Atelier’in ortakları Hasan Ersoy ve Tuğba Yavuz oldu. Kendileri ile gelinlik modası ve başarılarının sırları üzerine bir söyleşi yaptık.

THE COVER GUESTS OF THIS ISSUE ARE HASAN ERSOY AND TUĞBA YAVUZ, THE PARTNERS OF LA MARIEE ATELIER WHICH HAS RECENTLY BEEN MENTIONED VERY FREQUENTLY AND IS ADMIRED FOR ITS UNIQUE, HOOP-EMBROIDERED ELEGANT STYLE. WE HAD AN INTERVIEW WITH THEM ON BRIDAL FASHION AND THE SECRETS OF THEIR SUCCESS.

WS: Ms. Tuğba, as far as we know, you manage the design workshop, can you first tell us about your brand and your history?

TY: I manage our workshop with my teammates who are experts in their jobs and motivated by the team concept. I have 15 years of knowledge in the wedding dress industry and with this experience we have launched our own brand and we have established La Mariee Atelier for about 3 years.

WS: What will be the prominent elements in wedding dress fashion in the new period? What will your collection be like in the new season?

TY: We are glad to announce that our models are already ready for the new season. We will have little surprises in our different models. This year, embroidered sleeve and veils will be the center and prime feature in Ball gown designs. Our collection is a group of masterpieces for each bride. We are proud to have a line that appeals to everyone and every taste.

WS: Tuğba Hanım bildiğimiz kadarıyla tasarım atölyesini siz yönetiyorsunuz, bizlere öncelikle markanızın ve sizin geçmişinizden bahsedebilir misiniz?

TY: İşinde uzman ve takım olgusu ile motive olmuş ekip arkadaşlarımla beraber atölyemizi yönetiyorum. Gelinlik sektörün de 15 yılı tamamlayan bir bilgiye sahibim ve bu tecrübe ile kendi markamızı hayata geçirdik. Yaklaşık 3 yıldır da La Mariee Atelier markası ile gelinlerimizin hayallerini gerçekleştiriyoruz.

WS: Yeni dönemde gelinlik modasında öne çıkacak unsurlar neler olacak? Sizin yeni sezonda ki koleksiyonunuz nasıl olacak?

TY: Yeni sezon olarak modellerimiz şimdiden hazır tabi ki, birbirinden farklı modellerimizde küçük sürprizlerimiz olacak. Bu sene kabarık ürünler de işlemeli kol detayları, duvaklar ön planda ve daha öncelikli olacaktır. Koleksiyonumuz da her kişiye özel bir gelinlik olacaktır. Herkese, her kesime hitap eden bir çizgimiz var.


WS: Hasan Bey siz de uzun süreden beri gelinlik camiasındasınız. Kendi markanızı oluşturmaya nasıl karar verdiniz?

HE: Kendi markamızı oluşturmaya Tuğba hanım ’ı tanıdıktan sonra karar verdim. Kıyafet gibi insanın da kumaşı çok önemlidir. Tabiri yerinde ise onunla aynı topun kumaşı gibiyiz. Benim için birleşmek başlangıçtır, birliği sürdürmek gelişmektir ve birlikte çalışmak başarıdır.

WS: Yurtdışında ciddi bir satış ağınız var, hangi ülkelerle çalışıyorsunuz? Geleneklere ve ülkelerin tercihlerine göre farklı ürünler öne çıkıyor mu?

TY: Öncelikli olarak Arap Ülkelerine kabarık, gösterişli ürünler ve Avrupa’ ya yönelik ise daha sade ve hafif ürünlerle hitap ediyoruz. Tabi bu ülkelerin farklı beğeni ve geleneklerine göre gösterişli ve sade ürünler ön planda oluyor.

WS: Geçen yıl IF WeddingFashion İzmir’de defileniz oldukça ses getirdi. Bu yıl yine sizleri podyumda görecek miyiz?

HE: Evet bu sene daha iyi bir şekilde tekrardan fuarda olacağız ve aynı zamanda yeni koleksiyonumuz ile defilemizi gerçekleştireceğiz.

WS: Mr. Hasan, you have been in the wedding dress community for a long time. How did you decide to create your own brand?

HE: After getting to know Tuğba, I decided to create our own brand. Like clothes, the tissue of the person is also very important. If the expression is right, we are like the fabric of the same cloth batch. For me, uniting is the beginning, keeping together is progress, and working together is success.

WS: You have a serious sales network abroad, which countries do you work with? Do different products stand out according to traditions and preferences of countries?

TY: As I mentioned before, we aspire to satisfy all tastes and preferences. For instance, we appeal to Arab Countries with luxurious and palatial ball gown designs, and to Europe with relatively simpler and lighter designs. Of course, according to the different tastes and traditions of these countries, glamorous and plain designs are at the essence.

WS: Last year, your fashion show at IF Wedding Fashion Izmir made quite a splash. Will we see you on the podium again this year?

HE: Yes, we are excited to be the fair again this year. This time we are better prepared and will hold our fashion show with our new collection.

WS: What is La Mariee Atelier’s vision for the future? Where would you like to see your brand in 10 years?

HE: When we established our company, our future goals were clear, I like to dream realistically. We aim to branch out in Europe next year. Additionally, we continue to send products all over the world.


WS: What are the messages you want to give to the readers around the world of our Wedding Style magazine, the longest running magazine in the industry?

TY: You dream it, we’ll make it. WS: Thank you very much for this pleasant conversation.

WS: La Mariee Atelier’in gelecek vizyonu nedir? 10 yıl sonra markanızı nerelerde görmek istersiniz?

HE: Biz firmamızı kurduğumuz zaman geleceğe yönelik hedeflerimiz belliydi. Gerçekçi hayaller kurmayı severim. Önümüzdeki yıl Avrupa’ da şubeleşmeyi hedefliyoruz. Bunun yanı sıra Dünyanın dört bir yanına ürün göndermeye devam ediyoruz.

WS: Sektörün en uzun soluklu dergisi olan Wedding Style dergimizin dünyanın dört bir yanındaki okuyucularına vermek istediğiniz mesajlar nelerdir?

TY: Siz hayal edin biz yapalım.

WS: Bu keyifli sohbet için sizlere çok teşekkür ederiz.