92. Sayı Kapak Konuğumuz JAMILA ABİYE
İzmir ‘in önemli abiye giyim markalarından biri olan JAMİLA bu sayımızda Kapak Konuğumuz oldu. 15 yıl önce İzmir Mimar Kemalettin Moda Merkezi’nde yolculuğuna başlayan ve yıllardır sektörün öncülerinden biri olmayı başaran Jamila Abiye’nin kurucusu ve aynı zamanda MKMM Derneğinin başkanı olan Sayın Erdoğan KULU ile gelişim öykülerini, İzmir özelinde Türk abiyesinin dünyadaki yerini, Jamila abiyenin gelecekle ilgili vizyonunu sizler için konuştuk…
WEDDING STYLE : Merhaba Erdoğan Bey, biraz geçmişe gidebilir ve bugün camianın önemli değerlerinden biri olan Jamila Abiyenin kuruluş öyküsünü dinleyebilir miyiz sizden?
ERDOĞAN KULU : 15 yıllık atölye geçmişimizden sonra güzel bir marka yaratıp kendi ürünlerimizi dünyaya satmak gibi bir hayalim vardı ve Jamila markasıyla bu yola çıktık. Ne mutlu bize ki bu hedefimizi gerçekleştirebildik.
WEDDING STYLE : Başından beri başarıya giden yolda en çok dikkat ettiğiniz, önem verdiğiniz konular neydi?
ERDOĞAN KULU : İlk günden bu yana en önem verdiğimiz şeyler kalite ve uygun fiyatın doğru denklemi ve iş prensibiydi. Müşterilerimize ulaşılabilir fiyatlarla iyi bir kalite sunmayı daima başardığımıza inanıyorum.
Prensipli çalışmamız da hem üretim hem de müşteri ilişkileri bazında, nihayetinde müşteri memnuniyeti olarak Jamila’ya değer katan en önemli faktördü bence.
WEDDING STYLE : Şu anda hitap ettiğiniz pazarlardan ve tarzınızdan biraz bahseder misiniz?
ERDOĞAN KULU : Şu anda yaklaşık olarak % 60 dış pazarlara hitap edip, Avrupa ve Ortadoğu pazarında başarılı işler yapıyoruz. İç piyasa da her zaman için bizim kalemiz. Diyebilirim ki iç piyasada çalışmadığımız bölge, mal vermediğimiz mağaza yok gibidir..
WEDDING STYLE : Kendini yenileyen, modaya ve güncele hakim olan bir tarzınız var. Tasarım ve üretim süreciniz nasıl işliyor?
ERDOĞAN KULU : Tasarımcı kadromuzun yanısıra sahanın havasını koklayan satış ekibimiz ve bizler de günceli yakından takip etmeye çalışıyoruz. Doğru renkler, trend modellerle günceli yakalamaya odaklanıyoruz
WEDDING STYLE : Uzun yıllardır İzmir Fuarında ve İstanbul Fuarında yer alıyorsunuz. Bu fuarları nasıl değerlendirirsiniz?
ERDOĞAN KULU : İzmir Fuarı artık hemen hemen bütün dünyaca bilinen başarılı bir organizasyon. Biz de yıllardır fuara katılmaya özen gösteriyoruz. İzmir, dünyanın pekçok ülkesinden katılımcı ve ziyaretçi ağırlıyor. Yapılan yurtdışı tanıtımlarına biraz daha ağırlık verilirse dünyanın en önemli fuarlarından biri olarak yerini uzun vadede sağlamlaştıracaktır.
İstanbul Fuarı da son yıllarda bilinirliğini arttırmaya başladı. Biz depreme rağmen geçen yıl İstanbul fuarından memnun ayrıldık. Bu yılki fuarımızın da başarılı geçmesini tüm camiamız adına umut ediyoruz.
WEDDING STYLE : Bu yıl MKMMD Yönetim Kurulu Başkanı olarak güzel işlere imza attınız. İlerleyen süreçte İzmir’e başka neler kazandırmayı planlıyorsunuz?
ERDOĞAN KULU : Yönetimi devraldığımız Mart 2023 tarihinden bu yana önceki yıllarda yapılan güzel işlerin üzerine artı değerler koymaya yürekten gayret ettik. Önce İzmir’in simgesinden yola çıkarak bir Boyoz Şenliği, sonrasında durgun zamanları canlandırma ve çarşıya güzel bir enerji getirme hedefiyle Wedding Fashion Week İzmir’i hayata geçirip, güzel bir başlangıç yaptık.
MKMMD 8. Yönetim Kurulu olarak en çok istediğimiz şey ise İzmirimize bir abiye, gelinlik, damatlık ve çocuk abiyesi fuarı daha kazandırmaktır. Uzun vadedeki nihai hedefimiz ise Mimar Kemalettin’i bütün dünyaya tanıtmak ve İzmir’in bir moda şehri olmasına elimizden geldiğince katkıda bulunmaktır.
WEDDING STYLE : Uzun yıllardır ekonomik anlamda pek çalkantılı dönemleri geride bıraktık. O dönemlerden referans alırsak, bu günlerde dünya genelinde yaşanan durgunluk sürecini nasıl değerlenrdirirsiniz?
ERDOĞAN KULU : Türk tekstilinde önemli bir yeri olan abiye üreticilerinden biri olarak bizler pandemi gibi çok zorlu süreçlerden bile başarıyla çıkmayı başardık. Bugünkü durumda da doğru adımlar atıp, işimizi en doğru ve güzel şekilde yapmaya odaklanıp, enseyi çok karartmadan bu süreçleri de geride bırakacağımıza inanıyorum.
Tüm dünyada hissedilen global bir durgunluk döneminde hepimiz aynı gemideyiz. Türk üreticileri olarak bizler zorlu süreçlere karşı bağışıklı güçlü bir millet olarak gemiyi güvenli limanlara ulaştırabilmek için işimize odaklanacağız ve her zamanki gibi elimizden gelenin en iyisini yapacağız.
WEDDING STYLE : Son olarak Jamila Abiye’nin geleceğe dair vizyonu nedir?
5-10 yıllık süreçte markanızı nerelerde görmek istiyorsunuz?
ERDOĞAN KULU : Jamila abiyenin şu anda oturmuş bir düzeni var çok şükür. İnşallah yakın gelecekle ilgili vizyonumuzda ise; hizmet ve ürün kalitesiyle tüketicinin birinci tercihi olarak sürekliliği sağlamak ve başarılı bir franchising sistemi yapılandırıp, Türkiye’de ve dünyanın belirli noktalarında markamızı güçlü ve başarılı mağazaların tabelalarında görmek istiyoruz diyebilirim.
JAMİLA, one of the important evening dress brands of Izmir, was our cover guest in this issue. 15 years ago, Jamila Abiye started its journey in Izmir Mimar Kemalettin Fashion Center and has managed to be one of the pioneers of the sector for years. We talked to Mr. Erdoğan KULU, the founder of Jamila Abiye and also the president of MKMM Association, about the development story, the place of Turkish evening dresses in the world in Izmir, and the vision of Jamila Abiye for the future…
WEDDING STYLE : Hello Mr. Erdoğan, can we go back a little bit and listen to the story of the establishment of Jamila Abiyenin, one of the important values of the community today?
ERDOĞAN KULU : After 15 years of our workshop history, I had a dream to create a beautiful brand and sell our own products to the world and we started this journey with the Jamila brand. We are happy that we were able to realize this goal.
WEDDING STYLE : What were the issues that you paid the most attention and gave the most importance on the road to success from the beginning?
ERDOĞAN KULU : Since the first day, the most important things for us were the right equation of quality and reasonable price and the business principle. I believe that we have always succeeded in offering our customers good quality at affordable prices.
I think our principled work was the most important factor that added value to Jamila both in terms of production and customer relations, and ultimately customer satisfaction.
WEDDING STYLE : Could you tell us a little bit about the markets you currently address and your style?
ERDOĞAN KULU : We are currently addressing approximately 60% foreign markets and doing successful business in the European and Middle Eastern markets. The domestic market is always our stronghold. I can say that there is no region we do not work in the domestic market, no store we do not supply.
WEDDING STYLE : You have a style that renews itself and keeps up with fashion and current trends. How does your design and production process work?
ERDOĞAN KULU : In addition to our designer staff, we and our sales team, who smell the air of the field, try to follow the current trends closely. We focus on keeping up to date with the right colors and trendy models.
WEDDING STYLE : You have been participating in Izmir Fair and Istanbul Fair for many years. How would you evaluate these fairs?
ERDOĞAN KULU : İzmir Fair is now a successful organization known almost all over the world. We have been attentive to participate in the fair for years. Izmir hosts exhibitors and visitors from many countries of the world. If a little more emphasis is given to the international promotions, it will consolidate its place as one of the most important fairs in the world in the long term.
Istanbul Fair has also started to increase its recognition in recent years. Despite the earthquake, we were satisfied with the Istanbul Fair last year. On behalf of our entire community, we hope that this year’s fair will also be successful.
WEDDING STYLE : As the Chairman of the Board of Directors of MKMMD this year, you have accomplished great things. What else do you plan to bring to Izmir in the upcoming period?
ERDOĞAN KULU : Since March 2023, when we took over the management, we have sincerely endeavored to put added values on the good works done in the previous years. First, we made a good start with a Boyoz Festival based on the symbol of Izmir, and then we launched the Wedding Fashion Week Izmir with the aim of revitalizing the stagnant times and bringing a good energy to the bazaar.
As the 8th Board of Directors of MKMMD, what we want the most is to bring another evening dress, wedding dress, groom’s suit and children’s evening dress fair to Izmir. Our ultimate goal in the long term is to introduce Mimar Kemalettin to the whole world and contribute as much as we can to make Izmir a fashion city.
WEDDING STYLE : For many years, we have left behind very turbulent periods in economic terms. If we take reference from those periods, how would you evaluate the recession process experienced worldwide these days?
ERDOĞAN KULU : As one of the evening dress manufacturers, which has an important place in Turkish textile, we have managed to successfully overcome even very difficult processes such as the pandemic. In today’s situation, I believe that we will take the right steps, focus on doing our job in the most accurate and beautiful way, and leave these processes behind without getting too dark.
We are all in the same boat during a global recession felt all over the world. As Turkish manufacturers, we, as a strong nation immune to difficult processes, will focus on our business and do our best as always to deliver the ship to safe harbors.
WEDDING STYLE : Finally, what is Jamila Abiye’s vision for the future?
Where do you want to see your brand in 5-10 years?
ERDOĞAN KULU : Jamila Abiye currently has a settled order, thank God. Hopefully, in our vision for the near future; I can say that we want to ensure continuity as the first choice of the consumer with service and product quality and to structure a successful franchising system and to see our brand on the signboards of strong and successful stores in Turkey and certain points of the world.
https://www.instagram.com/jamilaabiye_/