W: İzmir pazarına girerek Maxima Spoza’yı satın almaktaki stratejiniz neydi ?

15 yıllık perakende deneyimi ve haute couture özel tasarım ürünler tasarlıyorduk. Bu doğrultuda İzmir pazarına girdiğimiz takdirde hem ihracat oranımızı arttırıp hem de yurt dışında yeni bayiler elde etmeyi hedefledik. Bir de o dönemde iç pazarda yeni kurulan ve bayilik oluşturan firmaları da bünyemize katarak müşteri portföyümüzü genişletmeyi hedefledik ve bunda da başarılı olduk. İhracat konusunda ciddi yol kat ettik. Şu anda yurt dışı pazarımızda Arap ülkeleri ve Avrupa ülkeleri var. Yeni stratejimiz olan Amerika pazarlarına girme hedefimiz konusundaki çalışmalarımız da devam ediyor. Bu çalışmalarımıza da, yurt dışı fuarlara ve müşterilere ulaşan Wedding Style Dergisine verdiğimiz kapak reklamı ve içerisindeki kapsamlı çalışmayı örnek olarak gösterebiliriz.

W: Gördüğümüz kadarıyla tam bir aile şirketisiniz. Bu güzel ekibi nasıl kurdunuz ve ekibinize yeni biri katılırken nelere dikkat ediyorsunuz ?

Maxima Spoza’yı alırken buranın kuruluşundan gelen 4 yıllık bir ekip vardı. Bu ekip 6 yıldır bizimle çalışmaya devam ediyor. Yani 10 yıllık ve tecrübeli bir ekibimiz var. Bu ekibe yeni birini eklemek tabii ki kolay olmuyor. Bizim gözetimimiz eşliğinde beraber çalıştığımız bir deneme sürecimiz sonucunda tarzımıza ve çalışma prensiplerimize uyumlu arkadaşlarımızla yolumuza devam ediyoruz.

W: Toptan üretim alanında göz önünde olan bir firmasınız. Bu pazardaki gelişiminizi ve başarınızı neye borçlusunuz ?

Biz en başından beri bu pazarı geniş tutmayı hedefledik. Hiçbir zaman küçük kalmayı düşünmedik. Bu hedefimizin gerçekleşmesinde model kalitesinin çok önemli bir yeri vardı. Bu konuda asla ödün vermedik. Tüm modellerimizi kendimiz tasarladık. Ticari satış noktalarındaki hızı yakalamak için çok model yaptık. Elimizde oluşan modellerden özenle bir seçki hazırlayıp yolumuza da bu şekilde devam ettik. Mağazalardaki satışı arttırma konusunda da röportajın başında bahsettiğimiz 15 yıllık perakende deneyimimizin etkisi büyük oldu. Kısacası, perakendeden gelmemiz bizi güçlü kıldı. Perakendedeki satış arkadaşlarımızın bir ürünü müşteriye teslim ederken ne kadar zorlandığını bildiğimiz için stratejimizi de ona göre geliştirdik. Modellerimizi bu doğrultuda hazırladık. Bunun yanı sıra, son 3 yıldır kendi dantelimizi üretiyoruz.

W: Yurt dışındaki müşteri portföyünüzü nelere dikkat ederek genişletiyorsunuz ?

Hepimiz biliyoruz ki yurt dışı müşterisi daha titizdir. Burada gördüğü ürünün ona gitmesi gerekiyor. Bu konudaki titizliğimiz yurt içi ve yurt dışı farketmeksizin aynı özveridedir. Müşteri bizimle çalışmaya başlayınca, kendisine giden ürün standardının devamlılığı bizim için büyük bir avantajdır. Biz de bu avantajı müşterilerimizi memnun etmekte kullandığımız için pazarımız dünden bugüne genişledi.

 W: Yurt içi fuarların, defilelerin ve organizasyonların Türk tekstiline olan katkılarını nasıl yorumlarsınız ?

Yıllardır bu fuarları ve etkinlikleri takip ediyoruz. Bu tarz organizasyonların bizlere çok büyük bir katkısı vardır. O dönemde gelen misafirler ürün almasa bile Türkiye’ye gelmiş olmaları, burada gördükleri ürünlerin aklında kalması dolayısıyla bugün ürün almış veya almamış olsunlar, geleceğe yönelik bağlantıların kurulması geri dönüş sağlanması açısından çok önemlidir. Bu etkinlikler arasında özellikle IF Wedding’in bu piyasanın güçlenmesine çok büyük bir katkısı vardır. Fuar sayesinde misafirlerimiz ticaretlerini yapmak için İzmir’e gelecek. Fuar 3 gün sürüyor fakat o misafirler buraya 1 hafta olarak geliyor ve bu durumun Mimar Kemalettin’e geri dönüşü çok faydalı olacaktır.

W: Maxima Spoza’nın gelecek planları nelerdir ?

Her zaman önümüze bakarak ilerlediğimiz için bu doğrultuda 2023 yılında Eylül Moda’yı da bünyemize katarak güzel bir yol kat ettik. 2 markanın bu birleşiminden kaynaklı müşteri yoğunluğumuz arttı ve şu an tüm müşterilerimize en iyi hizmeti kesintisiz vermenin planlarını yapıyoruz. Bu yıl ki bir diğer hedefimiz ise yurt dışı pazarımızı genişletmektir. Özellikle, sizinle yaptığımız reklam çalışmasının da bu hedefimize ulaşmamız konusunda yardımcı olacağına inanıyorum.

Bir diğer planımız da önümüzdeki dönemde internet satışlarımıza daha fazla yoğunlaşmaktır. Dijitalleşen dünyada neredeyse her şey online platformlarda gerçekleştiği için biz de bu alandaki adımlarımızı büyüteceğiz.

W: Yeni sezonun kapak firması olarak sizlere göre 2024 gelinlik ve abiye modasında öncü modeller neler olacaktır ?

Yeni sezonda biz kendi adımıza daha yoğun olarak balık modeller ve helen modeller ile hazırlandık. Bunların yanında prenses modellerimiz, tesettür modellerimiz, a kesim modellerimiz ve arabic modeller kapsamında ihtişamlı modellerimiz de var. Müşteri kitlemiz bizden bir çok tarzda ürün çeşidi talep ediyor. Bizlerle çalışan müşterilerimizin geri dönüşleri, sizinle çalışmak bizlere yeterli geliyor doğrultusunda olduğu için müşterimiz koleksiyonunu bizden tamamlayabilsin diye koleksiyon çeşidimizi bu yıl çok geniş tuttuk. Şu anda 100 ün üzerinde model çalışıyoruz.


W: What was your strategy in entering the Izmir market and buying Maxima Spoza ?

We had 15 years of retail experience and were designing haute couture special design products. In this direction, while entering the Izmir market, we aimed to increase our export rate and to obtain new dealers abroad. We also aimed to expand our customer portfolio by incorporating the companies that were newly established in the domestic market at that time and formed dealerships, and we were successful in this. We have made serious progress in exports. Currently, our foreign market includes Arab countries and European countries. Our work on our new strategy of entering the American markets is also continuing. We can show these studies as an example of the cover advertisement we gave to the Wedding Style Magazine, which reaches foreign fairs and customers, and the comprehensive work in it.

W: We see that you are a family business. How did you build this beautiful team and what do you pay attention to when a new employee joins your team ?

When we bought Maxima Spoza, there was a 4-year team coming from the establishment of this brand. This team has been working with us for 6 years. So we have a team with 10 years of experience. Of course, it is not easy to add a new employee to this team. As a result of a trial period in which we work together under our supervision, we continue our way with friends who are compatible with our style and working principles.

W: You are a prominent company in the field of wholesale production. To what do you owe your development and success in this market ?

From the very beginning, we aimed to keep this market large. We never thought of remaining small. Model quality played a very important role in the realisation of this goal. We never compromised on this issue. We designed all our models ourselves. We made many models in order to catch up with the speed of commercial sales points. We carefully prepared a selection from the models we had and continued on our way in this way. Our 15 years of retail experience, which we mentioned at the beginning of the interview, had a great impact on increasing sales in stores. In short, coming from retail made us strong. Since we know how difficult it is for our sales colleagues in retail to deliver a product to the customer, we developed our strategy accordingly. In addition, we have been producing our own lace for the last 3 years.

W: What do you pay attention to when expanding your international customer portfolio ?

We all know that the foreign customer is more meticulous. The product they see here needs to go to them. Our meticulousness in this regard is the same regardless of domestic and foreign customers. When the customer starts to work with us, the continuity of the product standard is a great advantage for us. Since we use this advantage to satisfy our customers, our market has expanded from yesterday to today.

W: How do you interpret the contribution of domestic fairs, fashion shows and organisations to Turkish textile ?

We have been following these fairs and events for years. Such organisations have a great contribution to us. Even if the guests who came at that time do not buy products, the fact that they came to Turkey, the products they saw here remain in their minds, so whether they have bought products today or not, it is very important in terms of establishing future connections and providing a return. Among these events, especially IF Wedding has a great contribution to the strengthening of this market. Thanks to the fair, our guests will come to Izmir to do their trade. The fair lasts for 3 days, but those guests come here for 1 week and the return of this situation to Mimar Kemalettin will be very beneficial.

W: What are the future plans of Maxima Spoza ?

Since we always move forward by looking ahead, we have made a good progress in this direction by incorporating Eylul Fashion in 2023. Our customer density has increased due to this combination of 2 brands and we are now planning to provide the best service to all our customers without interruption. Another goal for this year is to expand our international market. In particular, I believe that the advertising work we have done with you will help us achieve this goal.

Another plan is to focus more on our internet sales in the coming period. Since almost everything in the digitalized world takes place on online platforms, we will also expand our steps in this area.

W: As the cover company of the new season, what will be the leading models in 2024 wedding dress and evening dress fashion according to you ?

In the new season, we have prepared more intensively with mermaid models and helen models on our behalf. In addition to these, we also have princess models, hijab models, A-line models and magnificent models within the scope of arabic models. Our customer base demands a variety of products in many styles from us. Since the feedbacks of our customers who work with us say that working with you is enough for us, we have kept our collection range very wide this year so that our customers can complete their collection from us. We are currently working on over 100 models.

 

https://www.instagram.com/maximasposa/

https://www.instagram.com/maxima_eylul_moda/