Bu yıl yapılan Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW), uluslararası gelinlik modası endüstrisinin yükselen değeri olduğunu herkese kanıtladı. Her yıl artan katılımcı ve ziyaretçi sayısı sektörünün küresel olarak lideri konumunda. Fira de Barcelona tarafından Katalan Ticaret ve Çalışma Bakanlığı’nın desteğiyle düzenlenen BBFW, %76’sı uluslararası olmak üzere 350’den fazla markayı bir araya getirdi ve 2022’ye göre %15 artışla 21.500 ziyaretçi çekti. Dikkat çeken bir diğer olay ise organizatör firma tarafından doğrudan davet edilen 1529 tane ulusal ve uluslararası kilit alıcı oldu. Ziyaretçilerin seçiminde, Çin, Japonya, Güney Kore, Güneydoğu Asya ve ABD gibi büyümekte olan pazarlardan çok markalı mağazalar ve önde gelen distribütörler seçilerek niteliksel bir profil oluşturuldu. Ayrıca satın alma güçlerine göre, başta İtalya, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, Hollanda ve Portekiz olmak üzere Avrupa pazarlarından profesyoneller de seçildi. Bir bütün olarak BBFW’ye gelen uluslararası ziyaretçilerin yüzdesi bu yıl %70’in üzerine çıktı.

Bu artışın ne kadar önemli olduğunu anlamak için Danışmanlık firması Global Industry Analysts, Inc., küresel gelinlik modası pazarı büyüme tahminlerine bakmak lazım. 2030 yılına kadar %4 oranında sabit bir büyüme göstereceğini öngören firmanın tahminlerinin çok ötesinde bir artışa ulaşıldı.

BBFW Podyumdaki ana markalar Jesús Peiró, Pronovias, Rosa Clará, Yolancris, Sophie et Voilà, Isabel Sanchis, Lorena Formoso, Marco&Maria, Ramon Sanjurjo, Ogadenia Couture, Pedro Palmas, Lucas Balboa gibi İspanyol markalar ve The Atelier (Malezya), Wona Concept & Eva Lendel (Ukrayna), Nicole Milano (İtalya), Joli Poli (Vietnam), Agnieszka Swiatly (Polonya), Marylise, Rembo Styling & Carta Branca (Belçika), Cymbeline (Fransa), Julia Kontogruni (Bulgaristan); Demetrios ve Carlo Pignatelli (İtalya); Modeca (Hollanda), Madeline (ABD) ve Ines di Santo (Kanada) gibi uluslararası markalar podyumda boy gösterirken, Türkiye’den bir markanın BBFW’teki ik defilesi olarak tarihe geçen Madam Burcu’nun Mustafa Şeker imzalı defilesi bizleri gurulandırdı ve duygu dolu anlar yaşattı.

Genel bir trend olarak markalar, kadın figürünü öne çıkaran daha fazla el yapımı ve kişiselleştirilmiş elbiseler yaratmak için işlemeler, boncuklar ve yüksek kaliteli süslemeler içeren ışıltılı ve yanar döner kumaşları tercih etti. Birçok koleksiyonda bitkisel motiflerin ağırlıklı olduğu doğadan ilham alındı. Fuara bu yıl yine Türk moda camiasından pek çok güçlü marka katıldı. Fuara yıllardır hiç kesintisiz katılım sağlayan Tarık Ediz, Madam Bulcu, Torres Cerimonia, Sera Bella, Sima Couture, Mambo Couture, Do Vita, Saborama, Rojbey, Corizzi, Maxxe, Hot Contact gibi markaların yanısıra bu yıl ilk kez fuarda katılımcı olarak yer alan Maxra Govana, Emine Yıldırım, Walone Fashion, NS Sposa, Alfabeta, Gözde Karadana, Aslı Doğan, Baggi Men, Black Prestije, Begum Bridal Design Home gibi yine çok güçlü markalar da Türk tekstilini Barselona’da temsil ettiler. Fuarda katılımcı olmayıp her yıl Türkiye’den ziyarete gelen misafirler tarafında ise fuar günleri Ramazan Bayramının 3 günüyle birebir çakışmasına rağmen güzel bir artış vardı. Türkiye’den tanıdığımız dost yüzleri Barselona fuarının koridorlarında görmek yine yüzlerimizi gülümsetti.


Fasten your seat belts, Wedding Dress Industry takes flight with Barcelona Bridal Fashion Week…

THIS YEAR’S BARCELONA BRIDAL FASHION WEEK (BBFW) PROVED TO EVERYONE THAT IT IS THE RISING VALUE OF THE INTERNATIONAL BRIDAL FASHION INDUSTRY. IT IS THE GLOBAL LEADER IN ITS SECTOR IN THE NUMBER OF EXHIBITORS AND VISITORS INCREASING EVERY YEAR.

Organized by Fira de Barcelona with the support of the Catalan Ministry of Trade and Labour, BBFW brought together more than 350 brands, 76% of which were international, and attracted 21,500 visitors, an increase of 15% compared to 2022. Another remarkable event was the 1529 national and international key buyers who were directly invited by the organizer company. In the selection of visitors, a qualitative profile was created by selecting multi-brand stores and leading distributors from emerging markets such as China, Japan, South Korea, Southeast Asia, and the USA. In addition, professionals from European markets, mainly Italy, the United Kingdom, Germany, France, Netherlands, and Portugal, were selected according to their purchasing power. The percentage of international visitors to BBFW as a whole has risen to over 70% this year.

To understand how significant this increase is, look at the global bridal fashion market growth projections from Consulting firm Global Industry Analysts, Inc. An increase was achieved, far beyond the forecasts of the company, which predicts that it will show a steady growth of 4% until 2030.

The main brands on the podium of BBFW Spanish Firms; Jesús Peiró, Pronovias, Rosa Clará, Yolancris, Sophie et Voilà, Isabel Sanchis, Lorena Formoso, Marco&Maria, Ramon Sanjurjo, Ogadenia Couture, Pedro Palmas, Lucas Balboa. International Firms; The Atelier (Malaysia), Wona Concept & Eva Lendel (Ukraine), Nicole Milano (Italy), JoliPoli (Vietnam), AgnieszkaSwiatly (Poland), Marylise, Rembo Styling & Carta Branca (Belgium), Cymbeline (France), Julia Kontogruni (Bulgaria); Demetrios and Carlo Pignatelli (Italy); Modeca (Netherlands), Madeline (USA), Madam Burcu (Turkey) and Ines di Santo (Canada). Madam Burcu – Mustafa Şeker’s fashion show, which went down in history as the first fashion show of a brand from Turkey at BBFW, made us proud and had emotional moments.

As a general trend, brands have opted for sparkly and iridescent fabrics with embroidery, beads, and high-quality embellishments to create more handmade and personalized dresses that highlight the female figure. Many collections were inspired by nature, where floral motifs are predominant. This year, many strong brands from the Turkish fashion community participated in the fair. In addition to brands such as Tarık Ediz, Madam Bulcu, Torres Cerimonia, Sera Bella, Sima Couture, Mambo Couture, Do Vita, Saborama, Rojbey, Corizzi, Maxxe, Hot Contact, which have been participating in the fair for years without interruption, which took part in the fair for the first time this year, Strong brands such as Maxra Govana, Walone Fashion, NS Sposa, Alfabeta, Emine Yıldırım, Gözde Karadana, Aslı Doğan, Baggi Men, Black Prestije, Begum Bridal Design Home also represented Turkish textile in Barcelona. On the other hand, there was a nice increase on the part of the guests who were not participating in the fair but came to visit from Turkey every year, despite the fact that the fair days coincided exactly with the 3 days of the Ramadan Feast. Seeing the friendly faces we know from Turkey in the corridors of the Barcelona fair made us smile again.