Wedding Style: Yakın zamanda dünyanın en önemli düğün etkinliklerinden biri olan BBFW’nin Genel Müdürü olarak göreve başladınız. Öncelikle sizi tebrik eder başarılar dileriz. Bu önemli göreve gelmeden önce dünyanın en önemli markalarının direktörüydünüz. Güzel kariyer geçmişinizden kısaca bahseder misiniz?

Albasari CARO: Orta Doğu, Türkiye ve Güney Amerika’nın yanı sıra birçok farklı ülkede franchise mağazaları olan bir markanın satış yönetiminin başındaydım. Farklı mağazaları, farklı pazarları ve farklı kültürleri ziyaret ederek son on yılda gelinlerin nasıl alışveriş yaptığını öğrenmek için çok fazla zamanım ve fırsatım oldu. Bu harika bir öğrenme deneyimiydi. Farklı pazarlarda çok fazla potansiyel kazandığımı hissediyorum.

Bu süreçte Türkiye’ye de çok kez geldim ve her zaman çok heyecanlandım. Türkiye’deki moda ve üretim seviyesinden çok etkilendim. Sizleri tebrik ediyorum. Birçok farklı kültürde gelinleri ve alışveriş yapanları görme şansım oldu. Seyahat etme ve moda endüstrisini pek çok açıdan görme şansım olduğu için kendimi çok şanslı hissediyorum.

Wedding Style: Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler eğitimi almışsınız. Özellikle moda alanında kariyer yapılanmanızda neler etkili oldu?

Albasari CARO: Moda, hayatın, kültürün ve insanların bir ifadesidir. Giydiğimiz sadece giysiler değil. Kıyafetlerle kendimiz hakkında söylediklerimiz. Okuduğum okulun yaptığım işle çok bağlantılı olduğunu hissediyorum. Bana çok yardımcı oluyor, çok fazla bakış açısı sağlıyor. Kültür, din, siyasi durum, savaş, bunların hepsi insanların nasıl tüketeceğini etkiler. Aslında modayı anlamak için dünyayı bilmeniz gerekiyor.

Wedding Style: Barcelona Gelinlik Moda Haftası bu yıl yine çok başarılı geçti. Yedi yıldır sektöre yön vermeye devam eden fuar, bu yıl en güçlü yılını yaşadı. Bu başarıda sizin payınız ne oldu?

Albasari CARO: Evet, kesinlikle harikaydı. Ben 8-9 aydır buradayım. Sonuçta bunların hepsini birkaç ayda inşa etmiyorsunuz. Bu yüzden kesinlikle ekibimiz ve benden önceki yönetici arkadaşım tarafından harika bir iş yapıldığını söylemem lazım. Kendi adıma, gelinlik endüstrisinde edindiğim deneyimi masaya getirmeye çalıştım.

Eğlenmeyi seven genç bir kız ilhamı ile 60’lar 70’ler havasında bir ortamın sinematografisini hazırlamak istedik. Çevrimiçi ortamda gerçekten güzel bir kampanya yarattık ve sosyal medya kampanyamızda da bu tema üzerinde durduk. Bu gerçekten harika bir dokunuş oldu. Markalar için önemli olduğunu bildiğimiz pazarlardan alıcıları ve kilit pazarlara odaklandık. Bu yıl gerçekten şimdiye kadarki en iyi yılı yaşadığımızı söyleyebilirim. Alıcılar ve markaların geri bildirimleri gerçekten olumlu. Tüm projenin arkasında çok çok nitelikli bir ekip olduğunu söylemeliyim. İyi bir marka karması, güzel şovlar ve insanların sabırsızlıkla beklediği eğlenceli bir şey fuar olmaya devam edeceğiz.

Wedding Style: Bu yıl fuara çok büyük bir uluslararası ziyaretçi katılımı oldu. Dünyanın her yerinden ziyaretçileri Montjuic’te bir araya getirmenin sırrı neydi?

Albasari CARO: Alıcılarla iletişim sürecinde gerçekten aktif bir kampanya yürüttük. Ekip bu yıl alıcı bulmak için Singapur’a ve Kore’ye gitti. Avustralya gibi bazı farklı pazarlarda oradan mağaza getirmek için bizimle iş birliği yapan bazı “sektör profesyonelleri” ile de iş birliği yaptık. Ayrıca bir kahraman tasarımcıya, yani Elie Saab’a sahip olmak, en iyi alıcılardan bazılarını gelmeye ikna etmek için bize çok fazla katkı sağlıyor.

Wedding Style: Fuara katılımcı olarak katılan çok sayıda uluslararası marka vardı. Bildiğimiz kadarıyla fuarda yer almak isteyen birçok uluslararası marka ise yer bulamadı. Önümüzdeki yıl fuarın katılımcı kapasitesini artıracak mısınız?

 Albasari CARO: Aslında her yıl kapasitemizi artırıyoruz. Ancak ticari görüşmeler için ve alan sınırlamaları nedeniyle çok da fazla büyüme şansımız yok. Bu arada fuarın insanların kaybolacağı kadarda büyük olmaması gerekiyor. Doğru markaya sahip olmakla doğru sayıda markaya sahip olmak arasında her zaman bir denge vardır. Alıcıların mantıklı olan markalara oranına sahip olmak istiyoruz. Her zaman iyi bir ritim arıyoruz. Ne çok hızlı, ne çok yavaş, ne çok dolu, ne çok boş. Ve yıllardır markaların beklediği bir bekleme listemiz var. Ayrıca her yıl geri gelmek isteyecek markaların yaklaşık yüzde 72 ila 80’i var. Bu nedenle, yeni marka için tam kullanılabilirliğe sahip değiliz. Sahip olmak için iyi bir meydan okuma. Bu şekilde gerçekten mutluyuz. Markalar bekliyor ve kalmak istiyorlar. Yani bu, sahip olunması gereken fiyat teklifi sorunu için iyi bir teklif. İmaj, fiyat, alıcıların ne aradığı açısından markalara izin verdiğimizden emin olduğumuz doğrudur. Her zaman doğru markaya sahip olmak, doğru sayıda markaya sahip olmak ve doğru dağıtıma sahip olmak arasındaki dengeyi sağlamaya çalışıyoruz. Elbette her yıl on yıldır burada olan bazı markalar var. Konumlarını kaybetmek istemiyorlar. Bu yüzden yeni gelen markaları sınırlı sayıda bulduğumuz yer var. Bu bir yapboz.

Wedding Style: Türkiye’den güçlü markaların katıldığı fuarınızda Türk markalarına nasıl bakıyorsunuz? Sizce Türk moda tasarımcıları ve ürettikleri ürünlerin dünya düğün endüstrisindeki yeri nedir? 

Albasari CARO: Türkiye, güçlü tekstil endüstrisiyle üretim ve tasarımda parlak bir geçmişe sahip. Bence, büyük markaları ile fuarlarda yer almaya devam edecektir ve her geçen yıl varlıklarını da büyütecekler. Biz her yıl, güzel ve yüksek kalitede farklı ürünler sunan birçok Türk markasına kapılarımızı açıyoruz. Bu markaların iyi bir ürün geçmişine sahip olmasını istiyoruz. Etkinliklerimizi ziyaret etmek için 85 ülkeden gelen alıcıların, daha önce de söylediğim gibi doğru marka karışımını bulduklarından emin olmamız gerekiyor. Türk markalarını mutlaka artırmaya devam edeceğiz.

Wedding Style: Türkiye’de IF Wedding Fashion İzmir, Fashionist İstanbul gibi başarılı fuarlar düzenleniyor. Hiç bu fuarlara katılma fırsatınız oldu mu? Nasıl buldunuz?

Albasari CARO: Ekibimiz her yıl İzmir’e gidiyor ve ben de bir kez gittim. Fuar harikaydı. Bunu çok başarılı bir etkinlik olarak değerlendiriyorum, açıkçası. Türkiye’nin yaratıcılığının ve yüksek kalitesinin harika bir vitrini bence, bu yüzden inanılmaz bir gösteri. Dediğim gibi ekibimiz her yıl gidiyor çünkü her yıl en önemli fuarları ziyaret ediyoruz. Yani radarımızda mutlaka İzmir var. Birkaç yıldır gitmedim ama gerçekten harika markalara sahip olduğunu hatırlıyorum.

Wedding Style: Fuarın bu yılki açılış gecesi olan Barcelona Bridal Night, gelinlik modasının öncülerinden Elie Saab’ın muhteşem defilesi ile açıldı. Önümüzdeki yıl böyle güzel sürprizler bizi bekliyor mu?

 Albasari CARO: Ekibimiz, tüm defilelerimizin her zaman birinci sınıf olması için harika tasarımcılarla görüşmelere devam ediyorlar. Ve evet, kesinlikle bu yolda devam edeceğiz.

 


 

Wedding Style: You have recently started as the general manager of BBFW, one of the most important wedding events in the world. First of all, we congratulate you and wish you success. Before you came to this important position, you were the director of the most important brands in the world. Could you briefly tell us about your beautiful career history?

Albasari CARO: I was the head of the sales management of a brand that has franchise stores in many different countries as well as the Middle East, Turkey, and South America. I’ve had a lot of time and opportunity to learn about how brides shop over the past decade, visiting different stores, different markets, and different cultures. It was a great learning experience. I feel like I have gained a lot of potential in different markets.During this process, I came to Turkey many times and I was always very excited. I was very impressed with the fashion and production level in Turkey. I congratulate you. I had the chance to see brides and shoppers from many different cultures. I feel very lucky to have the chance to travel and see the fashion industry from many angles.

Wedding Style: You studied Political Science and International Relations. What has been influential in your career structuring, especially in the field of fashion?

Albasari CARO: Fashion is an expression of life, culture, and people. It’s not just the clothes we wear. What we say about ourselves through clothes. I feel that the school I attend is very connected to the work I do. It helps me a lot, it gives me a lot of perspective. Culture, religion, political situation, and war, all affect how people consume. Actually, you need to know the world to understand fashion.

Wedding Style: Barcelona Bridal Fashion Week was again very successful this year. Continuing to lead the sector for seven years, the fair had its strongest year this year. What was your share in this success? It gives me a lot of perspective. Culture, religion, political situation, and war, all affect how people consume. Actually, you need to know the world to understand fashion.

Albasari CARO: Yes, it was absolutely great. I’ve been here for 8-9 months. After all, you don’t build them all in a few months. So I definitely have to say that a great job was done by our team and my previous director. For myself, I tried to bring my experience in the wedding dress industry to the table.

With the inspiration of a young woman who loves to have fun, we wanted to create a cinematography of a ’60s and’70s atmosphere. We created a really nice campaign online and we focused on this theme in our social media campaign. It was a really cool touch. We focused on buyers and key markets from markets we know are important to brands. I can honestly say this year was the best year ever. Feedback from buyers and brands is really positive. I must say that there is a very, very qualified team behind the whole project. We will continue to be a fair with a good mix of brands, good shows and something fun that people look forward to.

Wedding Style: This year, there was a very large international visitor participation in the fair. What was the secret of bringing together visitors from all over the world in Montjuic?

Albasari CARO: We ran a really active campaign in the process of communicating with buyers. This year, the team traveled to Singapore and Korea to find buyers. We have also collaborated with some “industry professionals” who have collaborated with us to bring stores from there in some different markets such as Australia. Also, having a hero designer Elie Saab helps us a lot in convincing some of the best buyers to come.

Wedding Style: There were many international brands that participated in the fair as exhibitors. As far as we know, many international brands that wanted to participate in the fair could not find space. Will you increase the exhibitor capacity of the fair next year?

Albasari CARO: We do actually. Every year we increase the capacity of it. But there are space limitations and trade calls. Also not only the event be availability space but also we want to not have it be so big that people get lost. There is always that balance between having the right brand and having the right number of brand. We want to have a ratio of buyers to brands that make sense. We are always looking out for a good rhythm. It is not too fast, not too slow, not too full, not too empty. And we have waiting list for years that brands are waiting. We also have about 72 to 80 percent of brands will come want to come back every year. So we don’t have whole availability for new brand. It is a good challenge to have. We are really happy that this way. Brands are waiting and they want to stay.  So that’s a good quote on quote problem to have. It is true that we have make sure we let brands in terms of image, price point, in terms of what the buyers are looking for. We are always trying to strike that balance between the having right brand, having the right number of brands, having the right distribution. Of course there is some brands are here for decade coming every year. They don’t want to lose their location. So we have a limited amount of where we locate the brands new come in. It is a jigsaw puzzle.

Wedding Style: How do you view Turkish brands at your event where powerful Turkish companies are present? What position do you think Turkish fashion designers and their goods hold in the global wedding market?

Albasari CARO: Turkey has a bright history in production and design, with a strong textile industry. In my opinion, they will continue to take part in the fairs with their big brands, and they will increase their presence. Every year, we open our doors to many Turkish brands that offer different products of beautiful and high quality. We want these brands to have a good product history. As I said before, we need to make sure that buyers from 85 countries who come to visit our events find the right mix of brands. We will definitely continue to increase Turkish brands.

Wedding Style: Successful fairs such as IF Wedding Fashion Izmir and Fashionist Istanbul are held in Turkey. Have you ever had the opportunity to attend these fairs? How would you rate it?

Albasari CARO: Our team goes to Izmir every year, and I went once. The event was great. I would rate it as a great and successful event. I think it’s a great showcase of Turkey’s creativity and high quality, so it’s an incredible show. As I said, our team goes every year because we visit the most important fairs every year. So we definitely have Izmir on our radar. I haven’t been in a few years, but I remember it having some really great brands.

Wedding Style: This year, the opening night of the fair, Barcelona Bridal Night, opened with the magnificent fashion show of Elie Saab, one of the pioneers of bridal fashion. Are such nice surprises waiting for us next year?

Albasari CARO: Our team continues negotiating with great designers to ensure that all our fashion shows are always top-notch. And yes, we will definitely continue on this path.