Bu sayımızın önemli bir diğer konuğu da yenilenen Explosion markasıyla dünyaya Türk tekstilini ulaştıran Nur Doğuş Giyim’in ortaklarından Erkan NUKAN.

Wedding Style Dergisi olarak Erkan Bey’e 90’lı yıllardan bugüne olan gelişim sürecini ve Explosion’ın yeni yüzü ve yeni kimliği hakkında bilmek isteyebileceğiniz her şeyi sorduk.

Wedding Style Dergisi – Merhaba Erkan Bey, Explosion markasının doğuşunu ve bugüne kadar ki moda yolculuğunu bize anlatır mısınız?

E.N.- Tekstil sektörüne ilk girişimiz, 1988 yılında, kumaşçılıkla başladı. Kumaş konusunu deneyimleyip, bu konuda bilgi edindikten sonra sıra kendi moda firmamızı açmaya gelmişti.

1993 yılında, Nur Doğuş Giyim olarak kendi markamızı, Explosion’u kurduk.
İlk kurulduğumuzda Türkiye pazarını hedefleyen bir giyim markasıydık.1990 yılından itibaren uluslararası fuarlara katılmaya başlamamız ve yurtdışından gelen taleplerin artmasıyla birlikte 98 yılında ilk toptan mağazamızı açtık.

2000 yılına kadar abiye kıyafet tasarladık ve ürettik. 2000 yılında büyüme ve gelişme göstererek ürün yelpazemizi genişletmeye karar verdik ve günlük giyim segmentinde de tasarım ve üretim yapmaya başladık.

Önümüzdeki yaz günlerinde de bunun örneklerini göreceğiz.
Sokaklarda 1960 ve 70’li yılların renkleri, çizgileri, modelleri olacak.

EXPLOSION koleksiyonlarını ve koleksiyonlarınızı tercih eden kadın karakterini nasıl tanımlarsınız?

E.N.- Sezon boyunca her mekâna uyum sağlayabilecek çeşitlilikte bir koleksiyon ile sezon trendlerine de öncülük eden markamız ürün yelpazesinin genişliği ile şık ve elegant kadınların her anında yanında olabilen bir kreasyon sunuyor. Renkli parçalar da koleksiyonun kalbinde yer alıyor. Bu yönüyle Explosion elegant, dinamik, güçlü, sınırsız, şık kadınların tercihi.

Wedding Style Dergisi -Explosion markasıyla yıllardır dünya pazarlarındasınız. Yurtdışında ilk önemli adımınız ne oldu?

E.N.- Kurulduğumuz günden beri Explosion olarak hedefimiz, Explosion’ı dünya çapında tanınan bir marka yapmak olmuştur. Bu yolda tüm gücümüz ve disiplinimizle çalışıp moda fuarlarına katıldık. 2006 yılında Moskova’da “Unistyle Fashion Ödülü”ne layık görülerek bu denli sıkı çalışmamızın gururunu evimize getirdik.

Rusyada kazandığımız başarılardan sonra yeni pazarlama ekibimiz ile 2014 yılından bugüne Londra’da “Pure London” fuarlarına katılarak bir çok başarıya imza attık“Pure London” fuarlarında aldığımız olumlu geri dönüşler sayesinde İngiltere’de “Explosion” olarak büyümeye karar verip, “Explosion London” bayiliğimizi açtık.

Wedding Style Dergisi -Peki ya yurtdışının yanında yurtiçinde Explosion markası ile ne kadar varsınız?

Yurtiçi bizim için başlangıç noktamız olarak ayrı bir önem taşıyor. Türkiye’de pek çok şehirde seçkin butiklerle işbirliğimiz var. Hem koleksiyonlarımızın tasarımlarının ilgi çekmesi hem de kalitemizle ilgili kendilerinden çok güzel dönüşler alıyoruz. Aynı zamanda 2021 yılında Türkiye’de her kadının tasarımlarımıza kolayca ulaşabilmesi için online satış kanalımızı hayata geçirdik. Özetle yurtiçinde en az yurtdışındaki kadar aktif olduğumuzu söyleyebilirim.

Wedding Style Dergisi – Explosion’ın logosu, amblemi değişti. Bu değişime neden ihtiyaç duydunuz ve koleksiyonlarınızdaki yansıması nasıl oldu?

E.N.- Explosion’da değişim yaşamın kuruludur. Hele ki bu zamanda bu kurala uymayanların günceli yakalamaları mümkün değil. Değişime ayak uydurmak bireysel olduğu kadar artık her kurum ve kuruluş için de zorunlu hale geldi.

Büyük markalar ve kuruluşlarında kendilerini ve markalarını geliştirmeleri gerektiğine inanıyoruz ki siz de izlemişsinizdir; Balenciaga, Burberry, CalvinKlein, DianevonFurstenberg ve Balmain, Celine’in gibi dünya markaları devrim niteliğindeki değişimler yaptılar. Bu doğrultuda kuruluşumuzdan bugüne kadar bizi getiren logomuzla vedalaşıp, günümüz trendlerine daha çok uyan ve markamızın bugünkü kimliğini yansıtan yeni logomuzu tasarladık.

Aslında bu değişim serüveninin çıkış noktası monogramımız oldu. Kültleşmiş pek markada göreceğiniz, markanın kıyafetlerden aksesuarlara yansımasın sağlayan monogram tasarımını, biz de tasarımlarımızı gururla sahiplendiğimizin göstergesi olarak kullanmak istedik. Bu istek bizi daha iyi anlatan, monogram çalışmamızla tasarımlarımızı zenginleştiren ve güçlendiren yeni bir kimlik çalışmasına getirdi.

Yeni logo ve monogram çalışmamızla tasarımlarımızda ve kreasyonumuzda bütünlük sağladık .Sürdürülebilir, hem modanın içinde hem modası geçmeyen, her ortamda giyilebilir kıyafet çeşitliliğimize de bu değişimi yansıtarak durmadan üretmeye devam ediyoruz.

Wedding Style Dergisi -Explosion hem abiye, hem bayan giyimde iddialı bir marka. Şu anda çanta tasarımcınız, eski bir reklamcı ve yeni tasarımcı kimliğiyle eşiniz Nilgül Hanım’ da çantada iddialı bir koleksiyon hazırlıyor bildiğimiz kadarıyla. Çanta da değişim sürecinin bir uzantısı mıydı?

Biz moda ve şıklığı kadınlara taşıyan, ulaşılabilir olma imkanı veren bir firmayız. Çanta ve aksesuar bir kadının olmazsa olmaz parçaları. Çantalarımızda da kaliteyi, modayı takip ederek, aynı zamanda zamansız çizgilerle, eskimeyen, her ortamda kullanılabilecek çeşitlilikte müşterilerimize ulaştırmayı hedefledik. Biz bu değişim sürecinde çanta ve aksesuarlarımızla da şık kadınların yanındayız.

Wedding Style Dergisi – Biz genel olarak ürünlerinize bayıldık. Siz Explosion’ın abiye koleksiyonunu nasıl tanımlarsınız? Sizce kadınlar abiyede neden Explosion tercih etmeli, ne farkınız var?

Aslında marka olarak oldukça net bir mesajımız var… Şık kadınların erişilebilir, özgün ve kaliteli moda markasıyız. Trend ancak taklit etmeyen, renk seçimleriyle dikkatleri üzerine toplayan, gerek materyal gerekse dikiş kalitesi ile hep konuşulacak tasarım beklentisi içindeki kadınların markamızda aradıklarını bulduklarını ve her zaman bulacaklarını biliyoruz.

Wedding Style Dergisi – Şu anda dünyanın hangi bölgelerinde güçlüsünüz ve hedeflerinizde hangi bölgeler var?

Türkiye pazarında seçkin butiklerle ve online satış kanalımızla geniş bir erişime sahibiz. Avrupa’da oldukça yayıldık ve güçlü bağlantılarımızla ilerlemeye devam ediyoruz. Şimdi ise gözümüz her yıl 100 milyar doların üzerindeki tekstil ve hazır giyim ithalatı ile Amerika pazarında.

Sonuç olarak Explosion için şirketsel büyüme hedefimiz hep devam ederken hem tasarımlarımızla hem de kalitemizle konuşulan, iddialı bir marka yaratma çabamız da asla son bulmayacak.

 

 

Another important guest of this issue is Erkan Nukan, one of the partners of Nur Doğuş Giyim, which brings Turkish textile to the world with the renewed EXPLOSION brand.

As Wedding Style Magazine, we asked Mr. Erkan about his development process from the 90s to the present and everything you might want to know about EXPLOSION ‘s new face and new identity.

1- Wedding Style Magazine – Hello Mr. Erkan, can you tell us about the birth of the EXPLOSION brand and your fashion journey so far?

1-Erkan Nukan – Our first venture into the textile industry started in 1988 with fabric manufacturing. After experiencing and learning about fabric, it was time to open our own fashion company.

In 1993, we established our own brand, EXPLOSION, as Nur Doğuş Giyim.

When we were first established, we were a clothing brand targeting the Turkish market. As we started to participate in international fairs as of 1990 and the demands from abroad increased then we opened our first wholesale store in 1998.

We designed and produced evening dresses until 2000. In 2000, we decided to expand our product range by showing growth and development and we started to design and produce in the casual wear segment.

Önümüzdeki yaz günlerinde de bunun örneklerini göreceğiz.
Sokaklarda 1960 ve 70’li yılların renkleri, çizgileri, modelleri olacak.

In 2004, our first store in Merter was opened. Our second store at MFC in Merter was opened in 2020. Today, our wholesale sales continue in 5 stores in Istanbul.

2-Wedding Style Magazine – How would you describe the EXPLOSION collections and the female character who prefers your collections?

2-Erkan Nukan – Our brand leads the season’s trends with a diverse collection that can adapt to any space throughout the season and offers a creation that can be with stylish and elegant women at any time with its wide product range. Colorful pieces are also at the heart of the collection. In this respect, EXPLOSION is the choice of elegant, dynamic, powerful, unlimited, stylish women.

3-Wedding Style Magazine – You have been in the world markets for years with the EXPLOSION brand. What was your first important step abroad?

3-Erkan Nukan – Since the day we were founded, our goal as EXPLOSION has been to make EXPLOSION a globally recognized brand. We participated in fashion fairs by working with all our strength and discipline on this path. In 2006, we brought the pride of our hard work to our home by being deemed worthy of the “Unistyle Fashion Award” in Moscow.

After our success in Russia, we have had many successes by participating in the “Pure London” fairs in London since 2014 with our new marketing team. Thanks to the positive feedback we received at the “Pure London” fairs, we decided to grow as “EXPLOSION” in England and opened our “EXPLOSION London” dealership.

4-Wedding Style Magazine – What about the EXPLOSION brand in the domestic bazaar as well as abroad?

4-Erkan Nukan – Domestic Bazaar has a particular importance for us as our starting point. We have cooperation with distinguished boutiques in many cities in Turkey. We get very good feedback from them about the attention of our collections’ designs and our quality. At the same time, we launched our online sales channel in 2021 so that every woman in Turkey can easily access our designs. In summary, I can say that we are at least as active at home as we are abroad.

5-Wedding Style Magazine – EXPLOSION’s logo and emblem have changed. Why did you need this change and how was it reflected in your collections?

5-Erkan Nukan – In EXPLOSION, change is the foundation of life. Nowadays, Companies who do not follow this rule are cannot catch up with the current. Keeping up with the change has become mandatory for every institution and organization as well as for the individual.

We believe that big brands and their organizations should improve themselves and their brands; as you have watched, World brands such as Balenciaga, Burberry, CalvinKlein, Dianevon Furstenberg and Balmain, Celine have made revolutionary changes. In this direction, we said goodbye to our logo that brought us from our establishment until today, and designed our new logo that more closely matches today’s trends and reflects the current identity of our brand.

In fact, the starting point of this adventure of change was our monogram. We wanted to use the monogram design, which you will see in many cult brands, reflecting the brand from clothes to accessories, as an indicator of our proud ownership of our designs. This desire brought us to a new identity work that explains us better and enriches and strengthens our designs with our monogram work.

We have ensured integrity in our designs and creations with our new logo and monogram work. We continue to produce without stopping by reflecting this change in our variety of clothes that are sustainable, both in fashion and outdated, and can be worn in any environment.

6-Wedding Style Magazine – EXPLOSION is an assertive brand in both evening and women’s wear. As far as we know, your bag designer, a former advertiser Mrs. Nilgül who is your wife, with her new designer identity, is also preparing an assertive collection for bags. Was the bag also an extension of the change process?

6-Erkan Nukan – We are a company that brings fashion and elegance to women and gives them the opportunity to be accessible. Bags and accessories are indispensable parts of a woman. By following the quality and fashion in our bags, we aimed to deliver timeless lines to our customers in a timeless variety that can be used in any environment. We stand by stylish women with our bags and accessories in this process of change.

7-Wedding Style Magazine – We love your products. How would you describe EXPLOSION’s evening dress collection? Why do you think women should choose EXPLOSION in evening dresses, what’s the difference?

7-Erkan Nukan – Actually, we have a very clear message as a brand. We are an accessible, unique and high quality fashion brand for stylish women. We know that women who are trending but do not imitate, attract attention with their color choices and expect a design that will always be talked about with their material and sewing quality, have found and will always find what they are looking for in our brand.

8-Wedding Style Magazine – In which regions of the world are you strong right now and which regions do you have goals?

8-Erkan Nukan – We have a wide reach in the Turkish market with exclusive boutiques and our online sales channel. We are quite spread in Europe and we continue to move forward with our strong connections. Now, our eyes are on the American market with textile and ready-made clothing imports over 100 billion dollars every year.

As a result, while our corporate growth target for EXPLOSION continues, our efforts to create an assertive brand that speaks both with our designs and our quality will never end.